Hizzy's Hub
Informatie Hub
Binnen de Informatie Hub kun je alles vinden over het onderhoud van je producten, veelgestelde vragen, onze services en onze werkwijze. Zijn er alsnog onduidelijkheden, aarzal dan niet om contact op te nemen met ons.
Weet jij hoe we onze stoffen bank netjes kunnen onderhouden?
Ja schat, dat kun je lezen bij 'product onderhoud'.
Product Onderhoud
1. Wanneer kan ik mijn bestelling verwachten?
Op de orderbevestiging vindt u de verwachtte leverweek. Wanneer deze met meer dan 2 weken afwijkt houden wij u via mail op de hoogte. U kunt de bestelling ook in uw account volgen.
2. Kan ik mijn bestelling ook zelf ophalen?
Dat kan zeker! Als u zorgt voor een grote auto en een afhaal-afspraak maakt, zorgen wij dat uw bestelling voor u klaarstaat. Tevens kunt u bij de vestiging in Heerlen gratis gebruik maken van onze aanhanger, laat het ons even weten wanneer u hier gebruik van wilt maken.
3. Hoe kan ik een afhaal-afspraak maken?
U krijgt een mail wanneer uw bestelling binnen is, hierin staat het telefoonnummer waarmee u een afhaal-afspraak kunt maken. Het is erg belangrijk dat u éérst een afspraak maakt, omdat de goederen binnen komen in ons centraal magazijn. Na de afspraak worden zij pas verzonden naar de betreffende winkel en kunt u ze vervolgens afhalen.
4. Ik heb geen orderbevestiging ontvangen.
Wat vervelend! Misschien is deze in uw spambox beland? Niet gevonden? Mail dan naar info@hizzy.nl en wij sturen hem gewoon nog een keer door.
5. Ik wil mijn bestelling wijzigen. Wat moet ik doen?
Stuur binnen 4 dagen een mail met uw wijziging naar info@hizzy.nl of bel met 045-5754420, dan kijken we samen naar de mogelijkheden. Na 4 dagen is het niet meer mogelijk uw bestelling te wijzigen.
6. Ik wil een bezorgafspraak maken, wat moet ik doen?
Zodra uw bestelling in ons centrale magazijn aangekomen is, ontvangt u van ons een mail met het telefoonnummer van onze bezorgdienst. U kunt dan rechtstreeks met hen een afspraak maken voor de bezorging.
7. De geleverde artikelen zijn niet in orde, wat nu?
Allereerst onze excuses, erg vervelend. We zullen er alles aan doen om u zo snel mogelijk te helpen. Wilt u zo vriendelijk zijn om hier in uw account een servicemelding aan te maken met foto’s van het gehele product en van de beschadiging? Alvast bedankt voor uw medewerking.
8. Wat gebeurt er nadat ik een service aanvraag heb gedaan?
Wij zullen aan de hand van uw omschrijving en foto’s een inschatting maken hoe we dit het beste kunnen oplossen. Vervolgens nemen wij zo spoedig mogelijk contact met u op met de gepaste oplossing. Wanneer het kan zullen we altijd proberen gebreken middels reparatie te verhelpen, zoals omschreven in de algemene voorwaarden van het CBW.
9. Hoe lang heb ik garantie op een product?
Wij zijn een CBW erkende woonwinkel, dit biedt vele voordelen waaronder de zekerheid dat u gekozen heeft voor een betrouwbare partner. U heeft 2 jaar volledige productgarantie en kunt vertrouwen op een onpartijdige klachtafhandeling. Wilt u meer hierover lezen? Klik dan hier om naar onze algemene-voorwaarden-pagina te gaan. Als u gekozen heeft voor het Garantie plus plan geniet u van 5 jaar garantie en een vlekkenservice.
10. Wat als mijn bestelde meubelen niet naar binnen kunnen?
Wat vervelend! We zullen natuurlijk ons best doen om mee te denken. Uit ervaring blijkt dat deze vaak alsnog naar binnen kunnen door gebruik van een verhuislift of het eruit halen van een raam. Dit brengt echter extra kosten met zich mee omdat er een nieuwe afspraak moet worden gemaakt. Deze kosten en eventuele kosten van verhuislift of schilder zijn voor uw rekening. U bent als bewoner altijd verantwoordelijk voor de toegankelijkheid van uw woning. Mede hierdoor is vlotte bezorging mogelijk. Dit is bij de bestelling met u besproken, wij kunnen hier geen verantwoordelijkheid voor dragen omdat wij de situatie ter plaatse niet kennen. Dit is overeenkomstig met de algemene voorwaarden van de Centrale Branchevereniging Wonen.
11. Kan ik mijn aankoop retourneren/ruilen?
Ben je niet tevreden over een product dat je bij ons besteld hebt? Binnen 14 dagen na ontvangst van je online bestelling mag je deze retourneren. Meld dit aan middels ons serviceformulier, heeft u hier vragen over? Neem dan contact met ons op. Binnen 14 dagen na ontvangst van het geretourneerde product krijgt u het aankoopbedrag teruggestort op uw rekening.
12. Welke betaalmogelijkheden zijn er?
Ben je niet tevreden over een product dat je bij ons besteld hebt? Binnen 14 dagen na ontvangst van je online bestelling mag je deze retourneren. Meld dit aan middels ons serviceformulier, heeft u hier vragen over? Neem dan contact met ons op. Binnen 14 dagen na ontvangst van het geretourneerde product krijgt u het aankoopbedrag teruggestort op uw rekening.
13. Kan ik een afspraak maken met een interieurstylist?
Dat kan zeker! Maar u kunt ook een afspraak maken met een van onze verkopers. Deze zullen op productniveau naar uw wensen en eisen kijken, hier zijn geen kosten aan verbonden. Om een afspraak met een van onze verkopers te maken kunt u hier het formulier invullen. Wilt u toch interieuradvies op maat? Stuur dan een mail naar styling@hizzy.nl om een afspraak te maken met een van onze interieurstylistes. Zij zullen dan contact met u opnemen om te inventariseren wat uw wensen zijn. Hiervoor worden kosten in rekening gebracht, die bij opdracht (deels) verrekend worden.
14. Is levering in het buitenland mogelijk?
Momenteel leveren wij enkel in Nederland, met uitzondering van de waddeneilanden. Neem voor meer informatie en mogelijkheden contact op via de contactpagina.
15. Wat zijn product specifiek / gebonden eigenschappen?
Dit is een veel gebruikte term in de meubelbranche om aan te geven dat bepaalde eigenschappen behoren bij een product of materiaal. Wilt u hier meer over weten? Bel dan naar 045-5754420 en vraag naar een van onze verkopers.
1. Wanneer kan ik mijn bestelling verwachten?
Op de orderbevestiging vindt u de verwachtte leverweek. Wanneer deze met meer dan 2 weken afwijkt houden wij u via mail op de hoogte. U kunt de bestelling ook in uw account volgen.
2. Kan ik mijn bestelling ook zelf ophalen?
Dat kan zeker! Als u zorgt voor een grote auto en een afhaal-afspraak maakt, zorgen wij dat uw bestelling voor u klaarstaat. Tevens kunt u bij de vestigingen in Heerlen en Venlo gratis gebruik maken van onze aanhanger, laat het ons even weten wanneer u hier gebruik van wilt maken.
3. Hoe kan ik een afhaal-afspraak maken?
U krijgt een mail wanneer uw bestelling binnen is, hierin staat het telefoonnummer waarmee u een afhaal-afspraak kunt maken. Het is erg belangrijk dat u éérst een afspraak maakt, omdat de goederen binnen komen in ons centraal magazijn. Na de afspraak worden zij pas verzonden naar de betreffende winkel en kunt u ze vervolgens afhalen.
4. Ik heb zin in een kopje koffie?
Dan zien we u graag in een van onze winkels in Heerlen, Venlo of Eindhoven (Henders en Hazel). Uiteraard met een koekje erbij. 😊
5. Ik heb geen orderbevestiging ontvangen.
Wat vervelend! Misschien is deze in uw spambox beland? Niet gevonden? Mail dan naar info@hizzy.nl en wij sturen hem gewoon nog een keer door.
6. Ik wil mijn bestelling wijzigen. Wat moet ik doen?
Stuur binnen 4 dagen een mail met uw wijziging naar info@hizzy.nl of bel met 045-5754420, dan kijken we samen naar de mogelijkheden. Na 4 dagen is het niet meer mogelijk uw bestelling te wijzigen.
7. Ik wil een bezorgafspraak maken, wat moet ik doen?
Zodra uw bestelling in ons centrale magazijn aangekomen is, ontvangt u van ons een mail met het telefoonnummer van onze bezorgdienst. U kunt dan rechtstreeks met hen een afspraak maken voor de bezorging.
8. De geleverde artikelen zijn niet in orde, wat nu?
Allereerst onze excuses, erg vervelend. We zullen er alles aan doen om u zo snel mogelijk te helpen. Wilt u zo vriendelijk zijn om hier in uw account een servicemelding aan te maken met foto’s van het gehele product en van de beschadiging? Alvast bedankt voor uw medewerking.
9. Wat gebeurt er nadat ik een service aanvraag heb gedaan?
Wij zullen aan de hand van uw omschrijving en foto’s een inschatting maken hoe we dit het beste kunnen oplossen. Vervolgens nemen wij zo spoedig mogelijk contact met u op met de gepaste oplossing. Wanneer het kan zullen we altijd proberen gebreken middels reparatie te verhelpen, zoals omschreven in de algemene voorwaarden van het CBW.
10. Hoe lang heb ik garantie op een product?
Wij zijn een CBW erkende woonwinkel, dit biedt vele voordelen waaronder de zekerheid dat u gekozen heeft voor een betrouwbare partner. U heeft 2 jaar volledige productgarantie en kunt vertrouwen op een onpartijdige klachtafhandeling. Wilt u meer hierover lezen? Klik dan hier om naar onze algemene-voorwaarden-pagina te gaan. Als u gekozen heeft voor het Garantie plus plan geniet u van 7 jaar garantie en een vlekkenservice. Op showroommodellen gelden de afspraken die u met de verkoper op het moment van bestellen heeft vastgelegd.
11. Wat als mijn bestelde meubelen niet naar binnen kunnen?
Wat vervelend! We zullen natuurlijk ons best doen om mee te denken. Uit ervaring blijkt dat deze vaak alsnog naar binnen kunnen door gebruik van een verhuislift of het eruit halen van een raam. Dit brengt echter extra kosten met zich mee omdat er een nieuwe afspraak moet worden gemaakt. Deze kosten en eventuele kosten van verhuislift of schilder zijn voor uw rekening. U bent als bewoner altijd verantwoordelijk voor de toegankelijkheid van uw woning. Mede hierdoor is vlotte bezorging mogelijk. Dit is bij de bestelling met u besproken, wij kunnen hier geen verantwoordelijkheid voor dragen omdat wij de situatie ter plaatse niet kennen. Dit is overeenkomstig met de algemene voorwaarden van de Centrale Branchevereniging Wonen.
12. Kan ik mijn aankoop retourneren/ruilen?
Accessoires die in de winkel zijn aangeschaft en direct meegenomen, mogen binnen 14 dagen worden geruild of geretourneerd mits in originele verpakking en met de kassabon. Andere (bestelde) artikelen kunnen niet worden geruild of geretourneerd.
13. Welke betaalmogelijkheden zijn er?
In de winkel kunt u contant betalen, pinnen of een cadeaubon van Trendhopper, Henders & Hazel en XOOON gebruiken.
14. Kan ik een afspraak maken met een interieurstylist?
Dat kan zeker! Maar u kunt ook een afspraak maken met een van onze verkopers. Deze zullen op productniveau naar uw wensen en eisen kijken, hier zijn geen kosten aan verbonden. Om een afspraak met een van onze verkopers te maken kunt u hier het formulier invullen. Wilt u toch interieuradvies op maat? Stuur dan een mail naar styling@hizzy.nl om een afspraak te maken met een van onze interieurstylistes. Zij zullen dan contact met u opnemen om te inventariseren wat uw wensen zijn. Hiervoor worden kosten in rekening gebracht, die bij opdracht (deels) verrekend worden.
15. Is levering in het buitenland mogelijk?
Wij leveren in een straal van 100 km rondom betreffende vestiging tegen standaard bezorgkosten. Dat betekend dat we in delen van Duitsland en Belgie bezorgen. Daarbuiten kunnen we u een aanbod doen. Stuur hiervoor een mail naar info@hizzy.nl
16. Wat zijn product specifiek / gebonden eigenschappen?
Dit is een veel gebruikte term in de meubelbranche om aan te geven dat bepaalde eigenschappen behoren bij een product of materiaal. Wilt u hier meer over weten? Bel dan naar 045-5754420 en vraag naar een van onze verkopers.
1. Rode wijn uit stoffen bank verwijderen
Een verse rode wijnvlek op een stoffen bank kun je eenvoudig verwijderen door middel van water en een witte, katoenen badstof handdoek. Maak een schone witte badstof handdoek nat met koud water en wring deze goed uit. Plaats de klamvochtige handdoek vervolgens plat op de rode wijnvlek en verwijder pas wanneer deze volledig is opgedroogd. Controleer daarna of de vlek verdwenen is.
Opgedroogde rode wijnvlekken op een stoffen bank zijn mogelijk om te verwijderen met een vlekken-verwijderaar en een witte badstof handdoek. Breng een vlekken-verwijderaar aan op de (droge) vlek en behandel het gehele gebied. Verdeel ook een beetje Vlekkenwonder op een witte badstof handdoek en dek hiermee de vlek af. Laat het product 12 uur werken en beoordeel het resultaat zodra de handdoek helemaal droog is.
2. Rode wijn uit een kunstleren bank verwijderen
Voor het verwijderen van opgedroogde rode wijnvlekken uit een kunstleren bank is een andere aanpak vereist. Verse rode wijnvlekken kunnen opgenomen worden door middel van een schone witte, katoenen badstof handdoek.
Is er nog een vlek zichtbaar? Dan kun je een reiniger gebruiken.
Spray een reiniger op een droge, witte, badstof handdoek en wrijf hiermee in lange, rustige halen over de rode wijnvlek. Herhaal deze stap telkens met een schoon gedeelte van de handdoek totdat er geen vuil meer van de bank afkomt of totdat de vlek verdwenen is. Spoel het gebied na behandeling na met schoon water.
3. Koffievlek verwijderen uit een bank of meubelstof
Bij het verwijderen van koffievlekken uit een bank of andere meubelstof is snel handelen ook vereist. Verse koffievlekken zijn in 90% van de gevallen nog te verwijderen met water.
Verwijder allereerst eventuele vaste bestanddelen voorzichtig met een lepel. Pak daarna een schone witte badstof handdoek, maak deze nat met koud water, wring hem goed uit en plaats deze plat op de vlek. Laat de handdoek volledig opdrogen en bekijk het resultaat. Vermijd wrijven of deppen, want dit kan de vlek dieper in de vezels van de meubelstof trekken.
4. Vetvlek uit de bank verwijderen
Een vetvlek op je stoffen bank kan behoorlijk frustrerend zijn. Of het nu gaat om een ongelukje tijdens het eten of een vetvlek die achterbleef na een gezellig avondje met vrienden, het belangrijkste is om de vlek zo snel mogelijk aan te pakken. Voor het verwijderen van een vetvlek op een stoffen bank gebruik je vlekkenspray. Begin altijd met het testen van de vlekkenspray op een onopvallende plek om te controleren of het product veilig is voor de stof.
Spray vlekkenspray op een witte katoenen badstof handdoek. Wrijf hiermee in lange, rustige halen voorzichtig over de vetvlek. Vermijd schrobben, want dat kan de vlek verder verspreiden en hem dieper in de vezels drukken. Blijf deze stap herhalen met telkens een schoon deel van de handdoek totdat de vlek volledig verdwenen is of minder is geworden.
Indien de vetvlek erg hardnekkig is, kun je de vlek rechtstreeks insprayen en vervolgens dezelfde techniek met de handdoek toepassen om het residu te verwijderen. Het is belangrijk dat je geduld hebt en de tijd neemt voor elke stap. Herhaal de behandeling indien nodig, totdat de vlek is verdwenen.
5. Chocoladevlek uit stoffen bank verwijderen
Een chocoladevlek op een stoffen bank is goed te verwijderen met vlekkenspray. Begin eerst met het verwijderen van eventuele overtollige, vaste chocoladeresten door voorzichtig met een lepel over de vlek heen te schrapen. Spray vervolgens vlekkenspray op een witte, badstof handdoek en wrijf hiermee in lange, rustige halen over de vlek.
6. Chocoladevlek verwijderen uit een kunstleren bank
Een chocoaldevlek op een kunstleren bank vereist een andere aanpak en extra voorzichtigheid om het kunstleer niet te beschadigen. Verwijder voordat je begint eerst zoveel mogelijk overtollige vaste bestanddelen van de chocolade met een lepel. Daarna kun je overgaan op een behandeling met interieurreiniger voor hardnekkige chocoladevlekken.
Breng interieurreiniger aan op een schone badstof handdoek. Wrijf met de handdoek in rustige, lange halen over de chocoladevlek en probeer deze er voorzichtig uit te wrijven.
7. Verfvlekken verwijderen van meubelstof
Een verfvlek op je bank of stoel kan behoorlijk opvallend zijn – zeker als de verf gekleurd is. De vloeistof trekt direct in de stof, vooral bij geweven of absorberende materialen. Bij latex- of acrylverf ontstaan na droging stijve plekken die je nauwelijks nog soepel krijgt.
Heb je nog met natte verf te maken? Dan is snel en voorzichtig werken het devies. Schraap overtollige verf weg zonder druk uit te oefenen en voorkom verspreiding. Wrijven zorgt ervoor dat de vlek zich dieper verspreidt in de vezels – dat wil je voorkomen.
Gebruik bij voorkeur een vlekoplosser die geschikt is voor textiel, zonder agressieve oplosmiddelen. Behandel alleen de vlek en droog de plek goed, zodat er geen geur, kringen of verkleuring achterblijven.
8. Water- of vuilkringen verwijderen van meubelstuk
Waterkringen of vuilkringen kunnen veelal verwijderd worden met interieurreiniger. Mocht dit niet afdoende blijken te werken, kan in tweede instantie vlekkenverwijderaar toegepast worden.